Büyükada Gezisi

buyukada_manzara

Herkese Merhaba:)

Bu hafta mis gibi tarih kokan bir cennete yolculuk yapalım istiyorum. İstanbul’un bütün gürültüsünden , trafiğinden uzaklaşmak için en mükemmel mekan Büyükada’ya yolculuk yapmaya başlayabiliriz.

İki gün önce arkadaşlarımla beraber gittik. Sabah Kabataş’tan 08:40 vapuruna binmek en mantıklısı çünkü yol gerçekten uzun sürüyor. Bütün adaları geçip, vapur en son varıyor Büyükada’ya. Adaya iner inmez yapmanız gereken ilk şey bisiklet kiralamak olsun. Ada yolu bayağı yorucu, en azından belli bölümlerde bisiklet işe yarıyor.

Bisiklet fiyatları genel olarak aynı. Tüm gün 15 TL olarak fiyat veriyorlar. Bisikletlerimizi aldıktan sonra bol zevkli ama çok yorucu bir tura başladık. Piknik alanına vardıktan sonra kahvaltı için güzel bir çay bahçesinde oturduk. Buraya kadar olan yollar hep bayırdı. O yüzden belli yerlerde bisikletten inip yürümeye başladık 🙂 Kahvaltıdan sonra ormanı keşfe çıkmanızı tavsiye ediyorum. Çeşit çeşit çiçekler her yerde.

Bir iki saat burada durduktan sonra Lunapark dedikleri yere gitmek icin yola çıktık. Burası faytonların son noktası. Biz faytona binmeyi red ettik. Atlara hic acımadan, süratle o kadar yolu çıkmasını bekliyorlar. Vicdanımız el vermedi ve biz bisikleti tercih ettik. Her neyse,artık işin en muazzam noktalarına varmamıza az kaldı. Bisikletleri kilitleyip adanın en meşhur simgesi Aya Yorgi Kilisesine çıkmaya başladık. Yarım saat kadar sürüyor çıkması. Rivayetlere göre kiliseden hemen çıktığınız gibi bir ağaca ip bağlayıp , o ip kopmadan yolun sonuna kadar inerseniz dileğiniz kabul olurmuş. Ben iki kere gittim ama ikisinde de unuttum. Bir de kilisenin hemen çaprazında “dilek ağacı” var. İşte onu unutmadım:)

ayayorgide_yemek
Büyükada Gezisi – Yemek

Kiliseyi de ziyaret ettikten sonra hemen yanındaki restaurantta güzel bir yemek yedik. Turistik bir bölge olduğu için fiyatlar normalin üzerinde. Fiyatlara servis ücreti de dahil olmasına rağmen servis gerçekten kötü. Ama o manzara için bunların hepsine değiyor. İstanbul ve minik minik adalar hepsi ayaklarınızın altında. Son olarak Büyük Tur Yoluna başladık. Bu işin en zevkli tarafıydı. Bayır aşağı tamamladığınız tüm yolda sağ tarafınız deniz, sol tarafınız orman.

buyukadadondurma
Büyükada Gezisi

Turu bitirip, bisikletleri teslim ettikten sonra sıraya dizilmiş dondurmacılardan sağ en üstte olandan dondurma aldık . Bunu da yapmanızı tavsiye ediyorum.

rum_yetimhanesi
Rum Yetimhanesi

Bu yolculukta gitmediğim ama geçen sene geldigimde ziyaret ettiğim yanmış bir yetimhane vardı. Size dediğim yerde yemek yerseniz o yetimhaneyi görmeniz mümkün. Biraz fazla uzak ama bir kere gidip görmenizi tavsiye ederim. Umarim siz de benim kadar zevk alırsınız:)

Sevgiler

İlknur Özkan

Yazar Hakkında

(120 yazısı var )

1995 İstanbul Doğumluyum. Yıldız Teknik Üniversitesi İstatistik bölümü öğrencisiyim. Yaklaşık bir yıldır Acemi Sihirbaz isimli blogumda yazıyorum. Dünyaya geliş amacımız olduğuna inanıyorum ve bu yolda ki en önemli aracımız kelimeler. Bu nedenle kitap okumak ya da bir şeyler karalamak benim için basit bir hobi olmaktan çıkalı çok oldu. Bir kitap sayfasının insanların hayatında değişime yol açması,onları etkilemesi ,onlara yön göstermesi benim için çok mühim. Belki şu anda bana bile çok amatör gelen yazdıklarımın, ilerde insanları etkileyecek seviyeye gelebilmesi için daha profesyonel olan kişilerle yazmak benim için bu yüzden önemli. Konuk yazar olarak başladığım bu sitede, yazarların arasına girmek beni çok mutlu ediyor. Sizden de desteklerinizi bekliyorum :)