Merak İyidir – Değildir

Merak etmek!…..Merak etmek….Merak etmek….

 

Merak etmenin  de  çeşitleri vardır değil mi…..

                 Nasıl?

Şöyle;

Karşınızdaki kişiye olan duygularınıza göre merak etme şekilleri değişir.

anne-cocuk-konusma-620x400

Örneğin, karşınızdakini seviyorsanız, ona kötü bir şey olmasın diye endişe duyup merak edersiniz. Yemeğini yedi mi, uykusunu aldı mı, üstünü sıkı giyindi mi, kimlerle arkadaşlık ediyor ona bir zarar veren olur mu? Bunları merak etme sebebiniz eğer öğrenirseniz olası kötü bir durumda müdahale edebilesiniz diyedir. Sevdiğini korumak içindir buradaki merak. Belli ölçüde olduğu sürece iki taraf için de zararsızdır. Hatta merak edilen kişinin zaman zaman hoşuna bile gidebilir düşünülmesi merak edilmesi. Anne çocuk ilişkisinde olabilir bu tür merak ya da karı koca, sevgili ilişkisinde olur. İnsan sevdiğini merak eder. Belki de iki arkadaş arasında olur (Eğer arkadaşlar gerçekten birbirini seviyorsa)…Yani bu tür meraklılık doğaldır sevgi olan kalplerde.

Diğer bir merak türü kim ne yapıyor merakı…

Kimin hayatı nasıl geçiyor, kim ne yemiş, ne içmiş, ne giymiş…Bu merak türünde pek de sevgi olduğunu düşünmüyorum. Kendi hayatı kötü olan insanların ya da kötü demeyelim de kendi hayatında pek de uğraşacak derdi olamayan insanların ön plana çıkan duygusudur. Çünkü kendi monoton hayatı ona yetmiyordur. Başkalarının hayatına bakıp onlara enerjisini harcayabiliyordur. Bunlar için sosyal medya harika bir buluştur. Hiç sorulmadan önüne serilen bilgileri büyük bir zevkle izlerler. Sonra oradaki yayınlar üzerine çevreleriyle dedikodu yapmaya malzemeleri alırlar. Hatta o kadar meraklılardır ki, fotoğraflara bakmakla yetinmeyip kimin fotoğrafını kimler beğenmiş diye tek tek altına bakarlar…”Hımm bak bu onu beğenmiş bi de sevmiyorum diyordu ,o zaman neden beğeniyorsun” diye yorumlar yaparlar…

Bunların merakı da aslında zararsızdır. Çünkü buradaki de sadece bakmaktır. Kendi hayatının boşluğunu başkalarının hayatlarını izleyerek doldurmaktır. Biri bizi gözetliyor izleyicisi gibidir bunlar. Sadece bakarlar. Bunların içlerinde küs oldukları kişileri takip edenler de olabilir. Güya hiç umrunda olmayan insanların profillerini incelerler, sorarlar ortak tanıdıklarına o ne yapıyor falan diye. İşte bu da yine kendi hayatlarının boşluğundan kaynaklanır. Yetmeyen ilişkilerinin eksikliğindendir buradaki merak. Doyumsuzluktan. Ya da şöyle diyelim doyurulmamaktan. İlgi ve sevgi açısından açlıktan. Yeterince ilgi ve sevgi görmeyen insanlar bence bu tür meraklara girer. Bu benim şahsi görüşüm doru olmayabilir. Ama ben bunu ilgisizliğin sonucu olduğuna bağlıyorum. Çünkü bana göre eşi, arkadaşları, çocukları tarafından sevilen, sayılan, ilgilenilen insan kimsenin hayatıyla ilgilenmeye ihtiyaç duymaz kendi hayatı ona yetiyordur. Başkaları ne yapmış ne etmiş çok da umrunda değildir.

 

Closeup portrait of pretty young upset curious nosy woman hand to ear trying to carefully intently secretly listen in on a juicy gossip conversation, privacy violation, isolated on white background

Bir merak türü de vardır ki işte bu tehlikelidir. Çünkü buradaki merak , öğrenip ,biriktirip , zarar vermek üzere kenarda bilgi tutmak içindir.

Merak duygusunun fesatlıkla birleşiminden doğan bu durum için dikkatli olmalısınız. Karşınızdaki hem meraklı hem de sinsi ise yandınız. Çünkü sizden aldıklarını, anladıklarını içine kaydedip sizin zayıflıklarınızı öğrenip bunu size karşı kullanabilir. Sizden duyduklarını sizinle ilgili olanları başkalarına kendi cümlelerini katarak anlatabilir. Sizden öğrendiklerini sizinle ilgili dedikodu yumağı oluşturmak için kullanır. Sizi üzmek, yaralamak için kullanır. Günü geldiğinde önünüze sermek için kullanır. Hep bir didikler öğrenmeye çalışır. Sizin onun hayatıyla ilgili hiç de merak etmediğiniz her şeyi size sorar öğrenmeye çalışır. Ay ben yazarken bile tüylerim diken diken oluyor böylelerinden. Çünkü yıllardır o kadar bıkmışım ki bu meraklılardan.”Dün ışığın yanmıyordu , neredeydin?” ”Neden gittin oraya hayırdır?”.” Ne aldın, nasıl aldın, tek mi gittin, nerede oturdunuz, o sana ne dedi, sen ona ne dedin, kaça aldın, eeee buradan sonra ne yapacaksın, kimle geldin, niye böyle yaptın ki, aslında şunu da yapsaydın ama sen ne yaptın peki, ne zaman döneceksin, ne zaman gidiyorsun……………………?”

Bu sorular işte tehlikelidir , bu sorular bana söyle ben de gideyim diğerine söyleyeyim, o gitsin öbürüne söylesin sorularıdır. Çünkü gerçekten sizi seven insan sizin söylediğinizle yetinir, anlattığınız kadarını dinler…Bu merak türü sevgiden değildir bence. Bu merakın devamı dedikodu, hasetliktir.

Closeup portrait, headshot young, pretty curious woman peeking surprised, shocked through fingers like binoculars, searching something, looking into future isolated white background. Face expression

İnsanız yani merak da insani bir duygudur. Ama herşeyde olduğu gibi aşırısı zarardır. Aşırı merak da hem size hem de karşınızdakine zarar verir. Bunaltır, kimse kalmaz çevrenizde…….Çok meraklı olmayın size anlatılan kadarını dinleyin kendi hayatınıza bakın… Başkası ne yapmış , ne giymiş ,ne almış bırakın bunları, bunlarla enerjinizi tüketmeyin… İtici oluyooooooosunuz!

Bugünlük bu kadar arkadaşlar benden…

Son Söz Mü?:  Fazla Merak İyi Değildir!

 

 

 

 

Toplam Ziyaret: 1095 ,
Beğen & Paylaş:
Yazıyı nasıl buldunuz?
[Toplam: 0 Ortalama: 0]

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir



Pınar Duygu Erdoğan

Yazar Hakkında

(8 yazısı var )

Merhaba herkese selam olsun... Bir tanıtıcı yazı için aslında çok şey var yazacak ama bunları zaten paylaştığım yazılarımda bulacaksınız yani görünmeyen , bilinmeyenleri... Şimdi sadece toplumun beni nasıl bildiğini yazacağım buraya. Ben Pınarım Duygulu bir Pınar. Bir çocuk annesi bir kız çocuk annesiyim.Ve bir sürü çocuğun da ikinci annesi yani bir öğretmenim. Sınıf Öğretmeni. Yaklaşık iki yıldır da idareciyim. Bir süredir de bekar bir kadınım. Kısa bir süredir de bir blog yazarı. Güzel İzmirden vazgecemeyenlerdenim. Aslında Akdenizli Hataylıyım. İşte bu benim .... Yani dışarıdan bakınca görünen buyum.Geri kalan ise yazilarda olacak. Artık buradayım ve sizlerle buluşuyorum

Web sitesi: http://www.duygunundurumlari.blogspot.com