Şimdi Okullu Olduk

okula-baslayan-kitap

Çocuğu Okula Başlayan Ailelerin Karşılaştığı Sorunlar

Herkese merhaba

Okullar açılalı neredeyse bir ay olmak üzere. Benimde ilk okul birinci sınıfa başlayan bir miniğim var.  Şu an yaşadığım zorlukları anlatmakla biteceğini sanmıyorum.

İki yıl üst üste okul öncesine verdiğim ve bir çok şeyi öğrendiği halde sanki hiç bir şey bilmiyormuş gibi yeniden başladık derslere diyebilirim.

Öğretmenimiz deneyimli bir öğretmen ve çocuklarımızı sıkmadan öğretim sağlamaya çalışıyor. Akşam ödevlerimiz de son derece az. Okulda gördükleri evde pekişşin öğrenmeleri çabuklaşsın diye bir sayfa çalışma kağıdı ve bir sayfada yazı dersi veriyor.

Bugün itibari ile ikinci harfimizi öğrenmiş olduk. İlki (e) sesi, ikincisi ise (l) sesi oldu. Tabi biz l harfine l değil (lıııı) sesi diyoruz. Rakamlardan da 3’teyiz.

Bilene ne kadar kolay gelen şeyler, bilmeyen bir o kadar zor. Bu zamanda sabırlı olmak gerekiyor ama ben ne kadar uyabiliyorum tartışılır. Ders yaparken bunca zamandır duymadığım her türlü bahanelerle karşı karşıyayım.

  • Başım ağrıyor.
  • Parmağın acıdı.
  • Kolum ağrıdı.
  • Susadım, açıktım, tuvalete gidicem.
  • Sıkıldım.
  • Midem bulanıyor.
  • Bir tane yapayım başka yapmayayım.
  • Hayır böyle değil. Ve yazamayacağım kadar fazla.

Öğretmenimiz onlar için bulundukları rahat ortamı terk etmeleri oldukça zor ama kararlı olacaksınız diyor. Yapacaklar ve çalışacaklar diyor. Bizim de her şekilde çocuklarımıza yaptırım uygulamamız gerektiğini iletiyor. Vallahi ben bir tanesi ile akşamları uğraşırken kafayı sıyırmak üzereyim, öğretmeni düşünürken Allah yardımcısı olsun diyorum.

Ama Şöylede bir durum var ki; öğretmenlerine çok saygı duyduklarından okulda ona bir şey yapamayan bizim uyanık çocuklarımız tüm naz ve kaprislerini velilerine uygulamayı başarabiliyorlar.

Bakalım sabrımızın sınırı ne kadar:))

Şimdilik bir ay oldu, önümüzde uzun sürecek bir eğitim yılı ve yıllar var.

Tüm öğrencilerin ve aynı zamanda benim çocuğumunda başarı olmasını temenni ediyor ve öğretmenimizin bizimle paylaştığı bir kaç önemli bilgiyi sizinle paylaşmak istiyorum.

Biz denemeye başladık. özellikle iyi dinlemek durumunu uyguluyoruz. Umarım sizinde işinize yarayabilir.

 

img-20161003-wa0012 img-20161003-wa0011

img-20161003-wa0008

img-20161003-wa0007

Toplam Ziyaret: 1481 ,
Beğen & Paylaş:
Yazıyı nasıl buldunuz?
[Toplam: 0 Ortalama: 0]

Yazı ile ilgili 2 yorum “”

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir



Elmas Koçan

Yazar Hakkında

(75 yazısı var )

Ve Ben… Kendime bazen şöyle diyorum: Güzeller güzeli iki çocuk annesi, öğrenci, ev hanımı ayrıca yetkili otomotiv servisinde çalışan arabaları çok seven bir müşteri danışmanı. Bu kadar uğraşın arasında, kitap okumak vazgeçemediğim bir tutkum. Oğlum Berke ile yaptığım etkinliklerden aldığım zevk paha biçilemez düzeyde. Kızım Damla ile türk kahvesi eşliğinde yaptığımız sohbetlerin tadı hiçbir yerde yok. Takip ettiğimiz dizlerin yorumunu yapmak, tartışmak ayrı bir eğlence. Tipik bir aslan burcuyum. Başarısızlığa ve bilgilerini kendine saklayanlara tahammülüm yok. Yemeyi ve ayrıca yapmayı çok sevenlerdenim. Dünyaya yeniden gelsem kendi yaptığım yemekleri sunacak küçük bir göl manzaralı lokanta sahibi olmak isterdim. Karadenizli olduğumdan denizi olmayan bir şehirde yaşayamam. Yeşili, çiçekleri ve hayvanları çok severim. Köpeğimiz Lucky kaybolduğundan beri bir daha evde hayvan beslemedim. Birçok kadın gibi alışveriş yapmaktan, yeni yerler ve yeni tatlar edinmekten, bulunduğum her ortamda yeni yüzler tanımaktan mutluluk duyarım. Çikolatasız yaşayamam. Fotoğraf çekmek bir tutku benim için. Paylaşımdan korkmam. Benim gördüğüm güzellikleri başkaları da görsün isterim. Sürekli bir şeyleri fotoğraflarım. Her kötülükten veya olumsuzluktan bir ders çıkarılması gerektiğine inanırım. İyilik her zaman kazanır derim. Kazınır da. İyilikten vazgeçme… Temizlik gibisi yok. İyi ki de bulaşık ve çamaşır makinesi icat edilmiş. Yoksa ne yapardık:))) Eski olan her şey ilgimi çeker. Eski zamana yapılmış filmleri seyretmeye bayılırım. Tabak çanak almaya, bakmaya doyamadığım bir şey. Deterjan kokusu gibi yoktur. En büyük aç gözlülüğüm sürekli kitap almak. Hayatımdaki en önemli varlıklarım ilk önce biri sağ, biri sol gözüm olan çocuklarım. Ailem onlardan sonra geliyor. Hayatta her şeyin bir sıralaması varmış. Bu durumu anne olduktan sonra anladım. Anne olmak Allah’ın kadınlara bahşettiği en güzel şey olduğunu düşünüyorum. Canım annemi anne olduktan sonra daha fazla düşünüyorum. Zaten duygusalım, her şeye ağlarım ama anne olduktan sonra daha da hassaslaştım. En sevmediğim özelliğim kafamın içinde sürekli konuşmak ve duygularımı o an saklayamamak. Ben buyum işte. Adım Elmas. Bazılarında göre elmas gibi parlayan...

Web sitesi: http://www.elmaspiriltilari.com